4 voordelen van zuiveringszout als deodorant

Wonderlijk poedertje met vele toepassingen

Sinds een week ongeveer gebruik ik het zuiveringszout als deodorant en ik sta eigenlijk versteld van de werking! Mijn oksels ruiken beter dan ooit tevoren ;)
Ik wrijf elke ochtend een heel klein beetje onder mijn oksels, gewoon pure baking soda, en ruik de hele dag fris.

De voordelen van zuiveringszout als deodorant op een rijtje:
  1. Geen chemische zooi op je lijf die via de huid binnendringt en allerlei naars kan veroorzaken. Zuiveringszout is een stof die van nature in grote hoeveelheden in je lichaam wordt aangemaakt. Onder andere in de alvleesklier om de maagsappen te neutraliseren wanneer ze de maag uit komen. 

  2. Goed voor het milieu. Geen plastic dat weggegooid wordt en in de natuur beland. Geen CFK's, drijfgassen e.d. van spuitbussen meer. Zuiveringszout wordt enkel verpakt in gerecycled karton (Thuis doe ik het over in glazen potten). Bovendien komt zuiveringszout overal in de natuur voor. Het veroorzaakt geen vervuiling.

  3. De werking is beter dan elk ander deodorant die ik ooit gebruikt heb. Zelfs als ik een dag niet heb gedoucht, of als ik door welke reden dan ook erg heb gezweet, werkt het waanzinnig goed. Geen verschil eigenlijk met de dagen dat ik weinig heb gezweet.

  4. Het kost vrijwel niks. De pakken die ik koop zijn € 1,75 voor 456 gr. Als je een pak enkel en alleen als deodorant zou gebruiken kan je er denk ik wel 10 jaar mee toe!

Weet jij nog een voordeel te bedenken voor dit wonder poedertje? Dat zou ik graag willen weten dus typ een berichtje hieronder bij de opmerkingen.

6 opmerkingen:

  1. welk merk gebruik je? Een pakje van 200 gram kost hier 2.25 euro...het is zuiveringszout zonder toevoegingen (alleen natrium bicarbonaat)
    Hoor het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik gebruik is baking soda van Arm & Hammer, dit zit in een oranje doosje en is 100% pure zuiveringszout. Dit is te verkrijgen in de meeste (Chinese) toko's.
    Ik weet niet waar je woont, maar ik hoorde vandaag dat het in een toko in Leeuwarden maar 1,30 kost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant!
    Overigens: bij mijn DA drogist in het dorp is het los te koop, en krijg je het mee in zo'n papieren puntzakje :). Ik gebruik het voor van alles en nog wat (vooral op schoonmaakgebied), maar als deo had ik nog niet geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mrs. J,
      Ik gebruik het ondertussen ook voor van alles en nog wat. Ook als schoonmaakmiddel. Op het fornuis bijvoorbeeld werkt het als een tierelier ;-) Het is echt heel veelzijdig spul. Waar gebruik jij het het meest voor?
      Bij de drogist heb ik het nog nooit gevraagd, ben wel benieuwd wat dat kost eigenlijk.
      Sandra

      Verwijderen
  4. Ik heb zelf deodorant gemaakt met baking soda,helemaal enthousiast.
    Geen zweetlucht meer.Maar na 2 weken smeren,alleen s'morgens en s'avonds, krijg ik allemaal irritatiebulten onder mijn oksel.
    Ik smeer er even niks op en ga de deodorant maar wat meer verdunnen met kokosolie.
    Hoop dat het dan wel goed gaat want die bultjes zijn toch een beetje pijnlijk bij aanraken.
    Heel jammer.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Sorry, door vakantie heb ik over je reactie heen gekeken.
      Wat vervelend dat je bultjes hebt gekregen, maar ik denk dat het een goed idee is om de baking soda meer te verdunnen. Irritatie en bultjes komen wel eens voor als er te veel baking soda wordt gebruikt, en dan komt het voornamelijk door de wrijving van de huid.
      Je zou ook kunnen proberen het maar op 1 moment op de dag te smeren.
      Ikzelf gebruik het 1x per dag en smeer alleen een klein beetje baking soda onder mijn oksels.
      Laat je me weten hoe het is gegaan?
      Groetjes,
      Zonnetje

      Verwijderen